De aanpassing betreft onder meer de toevoeging van antenne- en radarlocaties, en het aanwijzen van reserveringsstroken in verband met de verbreding van de A20, A15 en A2.
Voor de A2 tussen de knooppunten Deil en Vught geldt dat een reserveringsstrook langs de weg wordt geregeld. Bij de eerstvolgende herziening van een bestemmingsplan-/omgevingsplan, moeten de instructies van de aanpassing van het Rarro in acht worden genomen. Concreet betekent het dat er geen bestemmingsplanwijziging mogelijk is voor bouwactiviteiten.
Qua reservering in het Rarro gaat het wat betreft de A2 om het volgende:
- vijf rijstroken (2 extra rijstroken) tussen rijstroken knooppunt Deil (hmp 89,0) – knooppunt Empel (A2 Re hmp 111,1 (puntstuk) en A2 Li hmp tussen 111,0-110,9 (puntstuk); = 38 meter
- en één extra rijstrook op de parallelrijbaan ring ’s-Hertogenbosch Empel (A2 Re hmp 111,1 (puntstuk) en A2 Li hmp tussen 111,0-110,9 (puntstuk) en knooppunt Vught ((A2 Li hmp 120,0 (puntstuk) en A2 Re hmp 119,9 (puntstuk). = 34 meter
De reservering geldt in principe tot het TracéBesluit/Projectbesluit voor de A2 Deil-Vught onherroepelijk is. Dat is naar verwachting in 2024/2025.
Opmerking: als u op basis van het vigerend (= nu geldende) bestemmingsplan iets zou willen (ver)bouwen, hoeft niet te worden voldaan aan de regels uit het (nieuwe) Barro/Rarro.
Via de internetconsultatie kunt u uw mening geven over de aanpassing. Met de consultatie geeft het Rijk uitvoering aan artikel 23.4 van de Omgevingswet. Via deze link komt u bij de deze consultatieronde: https://www.internetconsultatie.nl/rarro.
De consultatieronde is gestart op 1 april en loopt tot 29 april.