Hoe blijf jij bereikbaar voor je medewerkers? En welke nieuwe mobiliteitsoplossingen gebruik je daarvoor? Hoe zorg je ervoor dat bezoekers en (toekomstige) medewerkers toch naar kantoor blijven komen? En op welke manieren, anders dan de auto, kun je je medewerkers daarbij faciliteren?
Werkgeversbenadering
De Kruispunt Brabant Sessies zijn een initiatief van het Brabant Mobiliteitsnetwerk (BMN), de provincie Noord-Brabant, Brainport Eindhoven, VNO-NCW Brabant Zeeland en SmartwayZ.NL. Binnen het programma A2 Deil-Vught maakt BMN onderdeel uit van de werkgeversbenadering. In de werkgeversbenadering stimuleert het programma werkgevers om hun werknemers anders te laten reizen. Dit vraagt om de juiste regelingen zodat werknemers vaker de auto laten staan en het openbaar vervoer of de fiets gebruiken.
Tijdens de sessie staan het nut en de noodzaak van investeren in bereikbaarheid centraal. Samen met werkgevers en experts wordt stilgestaan bij de keuzes die werkgevers zelf, als collectief of met de gemeente kunnen maken om bedrijven of bedrijventerreinen bereikbaar(der) te maken. Verder wordt ook besproken hoe een duurzaam en flexibel mobiliteitsbeleid hier een rol in kan spelen. Te gast zijn onder andere:
- Dr. ir. Frans Tillema, lector Slimme Mobiliteit aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen, betrokken bij het Quality Team van Brainport Smart District
- Edward Voncken, directeur en mede-eigenaar bij KMWE op Brainport Industries Campus
- Ruud Jansen, manager Beheer & Services bij Internationale School Eindhoven
- Marianne Faro, managing director bij Itility
- Marjolein van der Stok, communitymanager bij het Brabant Mobiliteitsnetwerk
- Wouter de Valk, mobiliteitsmakelaar bij Brainport Bereikbaar
Praktische informatie
De ontbijtsessie wordt gehouden op woensdag 5 oktober van 08.00 uur tot 10.15 uur. De locatie van de sessie is Brainport Industries Campus (BIC) in Eindhoven. Het ontbijt staat klaar en er is voldoende tijd om te netwerken met gelijkgestemden. Enthousiast geworden? Klik dan hier voor meer informatie en de mogelijkheid om u aan te melden.