De stuurgroep bestaat uit vertegenwoordigers van de samenwerkende partners. De leden komen regelmatig bij elkaar om beslissingen te nemen over de invulling van het programma. Onder meer de volgende onderwerpen kwamen aan bod.
Inzet verkeerregelinstallatie Waardenburg
De stuurgroep ging akkoord om op het kruispunt van de Steenweg met de oostelijke toe- en afrit van de A2 verkeersregelinstallaties te plaatsen. Deze korte-termijn-maatregel zorgt er voor dat verkeer van en naar de snelweg geleidelijk kan worden doorgelaten als de drukte daar aanleiding toe geeft. De rotonde Steenweg/Achterweg aan de westzijde van de A2 wordt omgebouwd naar een met verkeerslichten geregeld kruispunt.
Ontwikkeling breed mobiliteitspakket
Het breed mobiliteitspakket is gericht op het aanbieden van alternatieven voor de automobilist op de A2. Het is een vervolg op de korte-termijn-maatregelen die eindigen na 2025. De combinatie van maatregelen moet er onder andere voor zorgen dat meer mensen op een andere manier hun reis plannen waardoor de drukte in de spits afneemt. Ook is er aandacht voor maatregelen op het gebied van duurzaamheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid in het gebied. Op dit moment werken we aan de uitwerking van het breed mobiliteitspakket. De stuurgroep wenst de uitwerking zo ver mogelijk klaar te hebben tegen november.
Belangrijke stappen
Ook Gert Sanders, programmamanager van de korte-termijn-maatregelen en het breed mobiliteitspakket, was aanwezig bij het stuurgroepoverleg: “Doordat het programma deels vertraging oploopt als gevolg van stikstofprioritering, ligt de aandacht dit jaar vooral op maatregelen die nu al de drukte op de A2 verminderen en de veiligheid vergroten. Het is fijn dat we na dit overleg van de stuurgroep weer een aantal belangrijke stappen kunnen zetten om die doelstelling te behalen.”